logo

POLITYKA SERWISOWA DLA ZARADNYCH

Autor: Małgorzata Mulak
- dyrektor zarządzający Compet Sp. z o.o. Sp.k.

Na polskim rynku wciąż pokutuje tendencja do wybierania aut flotowych głównie pod kątem ich wartości początkowej, ewentualnie wysokości raty leasingowej.

Słowo „rabat” przyćmiewa często, dla niektórych brzmiące dość tajemniczo, pojęcie TCO (Total Cost of Ownership), którego jednym z bardziej kluczowych składowych są koszty serwisowania i ubezpieczeń.

W każdej flocie powinna istnieć i funkcjonować niezmiernie istotna polityka flotowa, w której zawierają się najważniejsze zasady zakupu, finansowania i eksploatowania aut firmowych. Zgodnie z nimi trzeba pogodzić maksymalną funkcjonalność z minimalizowaniem kosztów oraz wygodą i bezpieczeństwem użytkowania pojazdów przez pracowników.

Jednym z kluczowych elementów tych zasad jest wybór odpowiedniej ścieżki serwisowania aut.

Jeśli więc, Drogi Fleet Managerze, dysponujesz flotą własną lub leasingowaną i nie korzystasz z dobrodziejstw wynajmu długoterminowego, dobrze przemyśl, najlepiej jeszcze przed zakupem, jak i gdzie będziesz serwisował swoje samochody i zastanów się, co jest dla Ciebie najważniejsze.

Pobierz bezpłatnie artykuł „Polityka serwisowa dla zaradnych”
z magazynu FLOTA.